Okręgowa Komisja Kwalifikacyjna Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa informuje, że:
Wnioski o nadawanie uprawnień budowlanych
(sesja wiosna 2024 r., planowany termin egzaminu pisemnego 24 maja 2024 r.)
przyjmowane będą
od dnia 29 stycznia - do 9 lutego 2024 roku
po wcześniejszej rejestracji elektronicznej kandydatów na Portalu PIIB
System zostanie uruchomiony 26 stycznia 2024r.
- terminy będą udostępniane sukcesywnie
Każdego dnia istnieje możliwość przyjęcia określonej liczby osób składających wnioski o nadanie uprawnień budowlanych.
Wpisane przez Państwa informacje będą występowały w postępowaniu kwalifikacyjnym, egzaminacyjnym i decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych, dlatego prosimy wpisywać je ze szczególną dokładnością. Login i hasło uzyskane podczas zarejestrowania będą przydatne podczas postępowania kwalifikacyjnego, do kontroli jego przebiegu, uzyskania informacji o wyniku egzaminu itd.
UWAGA: dopiero po pełnym uzupełnieniu wniosku będzie dostępny termin i miejsce złożenia dokumentów o nadanie uprawnień budowlanych.
Po wybraniu terminu nie ma możliwości jego zmiany.
Prosimy o zapoznanie się z treścią z zakładki - Informacje o logowaniu do systemu informacji o kwalifikacjach.
Wykaz dokumentów składanych w kolejności:
- Wniosek o nadanie uprawnień budowlanych;
- Dowód uiszczenia pierwszej raty opłaty za postępowanie kwalifikacyjne.
- Odpis dyplomu magistra inżyniera/ inżyniera/ technika/ mistrza/ dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika – oryginał lub kopię potwierdzoną notarialnie, bądź przez organ wydający.
- Suplement do dyplomu ukończenia studiów wyższych/ wypis z przebiegu studiów potwierdzony przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie, bądź przez organ wydający).
Uwaga: W przypadku posiadania tytułu I i II stopnia należy złożyć oba dyplomy wraz z oboma suplementami z I i II stopnia studiów.
- Życiorys zawodowy podpisany przez wnioskodawcę;
- Oświadczenie o zgodności z prawdą złożonych dokumentów.
- Formularz osobowy;
- Kopie uprawnień budowlanych osób nadzorujących praktykę zawodową potwierdzone za zgodność z oryginałem przez organ wydający uprawienia lub potwierdzone notarialnie.
Uwaga: nie dotyczy tylko decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych wydanych przez Mazowiecką Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa. W takim przypadku prosimy o dostarczenie dwustronnej kserokopii.
( uprawniania wydane przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki lub jego placówkę zamiejscową należy potwierdzić zgodność z oryginałem przez organ wydający uprawienia lub notarialnie)
- Kopie zaświadczeń o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa osób nadzorujących praktykę zawodową ( za cały okres odbywania praktyki) Wersji elektronicznych zaświadczeń nie ma potrzeby potwierdzać za zgodność z oryginałem.
- Zbiorcze zestawienie odbytej praktyki Zawodowej wraz z Oświadczeniem potwierdzającym odbycie praktyki zawodowej /Książka praktyki zawodowej ;
Prawidłowy dokument zbiorczego zestawienia praktyki zawodowej (do oświadczenia potwierdzającego odbycie praktyki) powinien zawierać wszystkie wymagane informacje, określone w nagłówkach tabeli stanowiącej załącznik do Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. poz. 831 z późn. zm.)
Z uwagi na powtarzające się braki należy m.in. zwrócić uwagę na podanie charakterystycznych parametrów technicznych lub użytkowych danego obiektu, odpowiednich dla wnioskowanej specjalności (adekwatnie do: instalacyjnych – sanitarnej, elektrycznej, telekomunikacyjnej; inżynieryjnych – drogowej, mostowej, kolejowej, hydrotechniczej; konstrukcyjno - budowlanej ) (kolumna nr 2),
oraz charakter wykonywanych czynności, których opis winien zawierać informacje o czynnościach technicznych wykonywanych przez praktykanta w poszczególnych etapach budowy lub projektowania (kolumna nr 5).
Prosimy zapoznać się również z zakładką – Dokumentacja praktyki zawodowej.
Wykaz prac projektowych wykonanych w ramach odbytej praktyki zawodowej (zgodnie z §4, p.1, podpunkt 5 „Rozporządzenia w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 29 kwietnia 2019 r.)
Wykaz prac projektowych, dla każdego z projektów, powinien zawierać następujące informacje:
- Tytuł projektu,
- Faza projektu (projekt budowlany, projekt wykonawczy),
- Data wydania projektu,
- Projektant odpowiedniej specjalności + zespół projektowy (imiona, nazwiska),
- Sprawdzający projekt – w specjalności odpowiedniej do wnioskowanych uprawnień budowlanych,
- Zamawiający (Inwestor).