ul. 1 Sierpnia 36 B, 02-134 Warszawa

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM – WARSZTAT UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH - DWUDNIOWE WARSZTATY STACJONARNE Z DOFINANSOWANIEM MOIIB

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Podniesiesz umiejętności ZARZĄDZANIA DOPASOWANEGO.
  • Rozwiniesz kompetencje w stosowaniu STYLÓW ZARZĄDZANIA.
  • Przećwiczysz jak DOPASOWAĆ STYL ZARZĄDZANIA do pracownika.
  • Dokonasz AUTODIAGNOZY własnych umiejętności stosowania stylów zarządzania poprzez wypełnienie ACTION PLANU.  Opracujesz metodę wykorzystania nabytych umiejętności dzięki  realizacji ZADANIA ROZWOJOWEGO.

Wszystkim uczestnikom zapewniamy:

  • materiały
  • certyfikat
  • 30-dniowy e-mentoring
  • catering

Terminy i godziny zajęć:
11.05.2024 r. 8:30-16:30
12.05.2024 r. 8:30-16:30

Koszt kursu:

Członek MOIIB - 350 zł brutto 
Osoba niezrzeszona w MOIIB lub zawieszona - 600 zł brutto 

Płatność on-line (wraz z podaniem danych do faktury)
realizowana jest podczas zapisu (etap końcowy).

UWAGA !!! Zapis na warsztaty oznacza,

iż uczestnik zapoznał się z regulaminem, kosztami uczestnictwa i obowiązkiem uiszczenia opłaty.

W przypadku niepowodzenia lub odrzucenia płatności on-line możliwa jest wpłata na konto MOIIB.

W tym celu prosimy o kontakt z Działem Doskonalenia Zawodowego
tel. 22 828 34 10, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wystawiane są faktury VAT. Brak danych do faktury spowoduje automatycznie wystawienie dokumentu na osobę fizyczną (uczestnika)!

Program warsztatów:

  1. Cykl zarządzania pracownikiem w realizacji celów:
    1. Funkcje menedżerskie zaangażowane w zarządzanie pracownikami: planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie.
    2. Zarządzanie przez cele w zespole a funkcję celu w zarządzaniu. Co odróżnia cele zawodowe od marzeń i myślenia życzeniowego w praktyce zarządzania?
    3. Kaskadowanie celów: cele organizacyjne – cele zespołowe – cele indywidualne. Wyznaczanie pracownikom celów operacyjnych – technika SMART/ER – ćwiczenie „wykonanie zadania”.
  2. Zarządzanie dopasowane – elastyczność w doborze stylu zarządzania do pracownika:
    1. Czym jest zarządzanie dopasowane – od diagnozy kompetencji pracownika po dopasowanie stylu zarządzania przez menedżera.
    2. 3 składowe budujące kompetencje pracownika: wiedza, umiejętności, postawa – ćwiczenie „kierowca”.  Działania menedżera ukierunkowane na rozwój kompetencji – informowanie                  i wspieranie.
    3. Poziomy kompetencji pracowników –  jako wypadkowa wiedzy i  umiejętności oraz zaangażowania w realizacje zadań. 4 poziomy kompetencji: debiutant, adept, praktyk, ekspert – charakterystyka działania. „Jak rozpoznać poziom kompetencji?” – ćwiczenie. Ilu mam pracowników w poszczególnych poziomach? – wykorzystanie macierzy kompetencji – ćwiczenie  „analiza zespołu”.
  3. Style zarządzania a efektywność menedżera:
    1. Dostosowanie stylu zarządzania do pracownika – ćwiczenie „kulki”. Dopasowanie stylu zarządzania do poziomu kompetencji pracownika. Ćwiczenie zespołowe: „jaki styl zarządzania stosować do pracowników na różnych poziomach kompetencji?”
    2. Style zarządzania – ilość dostarczanych informacji i wsparcia dla pracownika jako wyznacznik stylu zarządzania. Style zarządzania: instruktażowy – konsultacyjny – wspierający – delegujący. Charakterystyka stylów w odniesieniu do poziomu kompetencji pracownika.
    3. Budowanie autorytetu menedżera – triada zarządzania: diagnoza kompetencji – elastyczność stylu zarządzania – dopasowanie do pracownika.
    4. Ćwiczenie „co motywuje (zachęca), co demotywuje (zniechęca) do działania i rozwoju na każdym poziomie kompetencji. Co może zrobić menedżer w swoim stylu zarządzania – niedostosowanie stylu zarządzania do pracownika jako źródło demotywacji i rotacji.
  4. Preferowany styl zarządzania – sesja analizy psychometrycznej:
    1. „Preferowany styl” – materiał  psychometryczny pozwalający rozpoznać preferowany styl                           i poziom elastyczności w doborze stylu do pracownika. Sesja informacji zwrotnych dla uzyskanych wyników.
    2. Jaki charakter ma moje zarządzanie? –  case study”.   Jak dokonać zmiany we własnym stylu zarządzania?  – „case study wyników”.  „Menedżer – fachowiec” czy „menedżer – przywódca” dyskusja na temat potrzeb i wyzwań w zarządzaniu w zespole.
    3. „Wykorzystanie zarządzania dopasowanego w praktyce” – ćwiczenie.
    4. „Budowanie autorytetu menedżera” – ćwiczenie.
  5. Zakończenie i podsumowanie szkolenia:
    1. Przegląd zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.
    2. Technika „most w przyszłość” – jak mogę wykorzystać nowe umiejętności  w swojej pracy? – sesja informacji zwrotnych.
    3. Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia.

{nomultithumb}

Prowadzący: Piotr Sajewicz - HIGH5 Group

Psycholog, certyfikowany trener biznesu, praktyk zarządzania – zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim (szef wydziału Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.

Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego – specjalizacja psychologia zarządzania, studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.

Ma ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, głównie dla branży: przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej, stoczniowej, chemicznej, lotniczej, technicznej.  W ramach szkoleń stosuje dodatkowo zaawansowane metody mentoringowe, facylitację,  dramę,  gry szkoleniowe. Szkoli trenerów  w procesach na kilku poziomach, trwających kilka miesięcy. Przeprowadził ponad 1500 dni treningów i warsztatów, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny.

Pracuje w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkim i Rozwoju Potencjału:

  • warsztaty z obszarów: komunikacji, zarządzania zespołem, zmianą, przywództwa, zarządzania konfliktem, różnorodności międzypokoleniowej, zarządzania stresem, wypalenie zawodowe, interwencje kryzysowe, komunikacji, asertywności, zarządzania sobą w czasie,
  • prowadzi projekty rozwojowe dla kierowników produkcji, mistrzów, brygadzistów,
  • wdraża proces coachingu jako metodę doskonalenia umiejętności pracowników,
  • przygotowuje kadrę mentorów w organizacjach,
  • wykonuje projekty wzmacniające efektywność zespołów zadaniowych,
  • opracowuje implementacje Systemu Ocen Okresowych

Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie „team buildingu” out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach „Countering the psychology of terrorism and combat stress” prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium „Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel” w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli

Szczegóły wydarzenia

Data wydarzenia 2024-05-11 08:30
Data zakończenia 2024-05-12 16:30
Całkowita liczba miejsc 15
Liczba wolnych miejsc 7
Lokalizacja Warszawa Siedziba MOIIB